Új üzleti modell egy nyomdánál: cél Ázsia és Afrika piaca

Az ÁNY Biztonsági Nyomda gyakran háttérbe szorul más, nagyobb vállalatokkal való összehasonlítás során – hívja fel a figyelmet cikkében a Világgazdaság. Azonban érdemes figyelni rá, mivel sok rejtett potenciált hordoz magában.

A cég jelenlegi bevételeinek 60 százaléka hazai forrásból származik, de ez a helyzet a jövőben alapvetően megváltozhat. A Biztonsági Nyomda a közelmúltban eladta bolgár leányvállalatát, Romániában pedig újra strukturálta a tulajdonosi viszonyait. A román piac stabil bevételi forrást biztosíthat a vállalatnak a következő években. Azonban fontos megjegyezni, hogy e leányvállalat fő tevékenysége a formanyomtatványok értékesítése, így a digitális átállás során érdemes figyelemmel kísérni, hogy milyen irányba fejlődik az értékesítés ezen a területen.

Az jó hír, hogy a romániai vezetőség már intézkedéseket tett a vállalat tevékenységének diverzifikálására. A jövőre vonatkozóan azonban figyelemre méltó fejlemény, hogy Ázsiában és Afrikában új piacokat talált a Nyomda. Például, Angola számára gyárthatnak útleveleket egy 130 millió eurós megbízás keretében, ami jelentős megtérülést hozhat a vállalatnak. Az eredmények már mutatják, hogy ez az üzlet magas hozamokkal kecsegtet, és az osztalék mértéke is emelkedhet.

Az elemzők szerint az első féléves eredmények után nem lenne meglepő, ha a vállalatnak hárommilliárd forintos nettó nyereséget sikerülne elérnie. A lényeges különbség a COVID időszakában elért eredmény és a mostani között az, hogy ez a jelenlegi számok a vállalat hosszú távú stratégiáján alapulnak, és fenntartható módon generálódik a nyereség.

VG/Print&Packtech szaklap

- Hirdetés -