Búcsú a műanyagtól: egy 150 éves márka frissítette fel a csomagolását

A nagy múlttal rendelkező termékek gyártóinak is figyelmet kell fordítania a fenntarthatóságra. A Brunberg egy 150 éves családi vállalkozás, amely édességek készítésével foglalkozik. A történelmi cég a jövőre is gondol. A gyár hagyományos és közkedvelt termékeit rendszeresen frissíti, számos újdonságot mutatnak be évről évre. A legújabb szezonális termékük a Brunberg Orange Kiss, amely egy csokoládéval bevont, narancsízű cukorka.

De nemcsak az új íz bevezetése volt fontos a cég számára, hiszen a csomagolást is megújították – írja blogján az MM Board&Paper. A ráncfelvarrás során a műanyag fedelet eltávolították. Az új doboz teljes mértékben kartonpapírból készült. De ez a változtatás a nyári édességekre is vonatkozik. A műanyag ablak vizuális eleme volt ezeknek a csomagolásoknak, de nehézséget okozott az újrahasznosításban. A csomagolás átalakításával a Brunberg egy lépéssel közelebb került ahhoz a céljához, hogy csökkentse a műanyag felhasználását a csomagolásokban.

Az újratervezett kartoncsomagolás a márkatulajdonos, a csomagolóanyag-átalakító és a karton alapanyag gyártója közötti gyümölcsöző együttműködés eredménye. A Brunberg édességek új csomagolását a Pyroll Packaging készíti, és az MM Kotkamillsben gyártott ALASKA® STRONG hajtogatott kartonból készül.

„A Brunbergnél ebben az évben fenntarthatósági programot indítunk, amelynek fontos része az éghajlatváltozás elleni küzdelem” – mondja Katarina Enholm, a Brunberg Oy ügyvezető igazgatója. „A csokoládéval bevont cukorkák a legnépszerűbb termékeink közé tartoznak, ezért a változtatások a jobb újrahasznosíthatóságot célozzák meg az új csomagolás által. A letisztult dizájnnak köszönhetően a termék gyönyörűen néz ki a csomagoláson, így nincs szükség a műanyag ablakra. Ezzel a lépésünkkel rengeteg műanyagot takarítunk meg.”

„Az MM Kotkamills örömmel szállítja a könnyen újrahasznosítható kartont az új termékcsaládhoz. Ezekben az új, hatdarabos bonbonokat tartalmazó csomagolásokban az egyes ízek színe, valamint a csomagolás felületére nyomtatott termékinformációk fényesen és vonzóan ragyognak az üzletek polcain. Az édes pillanat élvezete után a felelős fogyasztó a csomagolást újrahasznosítja” – mondja Päivi Suutari, az MM Kotkamills ügyvezető igazgatója.

„A Pyroll Packaging segítséget nyújt ügyfeleinek a felelős csomagolási megoldások kidolgozásában, amit a vállalat különböző csomagolástípusokkal és anyagokkal kapcsolatos tapasztalata, valamint a hosszú távú ügyfélkapcsolatok is segítenek” – teszi hozzá Ari-Pekka Pietilä, a csomagolás gyártójának kereskedelmi igazgatója. „A Brunberg hagyományos csokoládésdobozát a fenntarthatóság jegyében újították meg, kiváló minőségű MM Kotkamills kartonpapír felhasználásával, műanyag ablak nélkül. A munkát megkönnyítette a magas márkaismertség. Mostantól a csomagolás könnyebben hasznosítható újra. Márpedig minden, ami az újrahasznosítást racionalizálja, előnyös.”

Print&Packtech

- Hirdetés -