Kihívások és lehetőségek a csomagolóiparban: melyek a befutó csomagolások 2024-ben?

2023 minden bizonnyal egy viharos év volt, amikor a szektor a pandémiát követően stabilizálódott, majd ezután következtek az árak és az ellátási lánc kihívásai: a magas kamatlábak, az Európa keleti részén zajló fegyveres konfliktus és a gazdasági bizonytalanság. A Sustainable Packaging News számolt be a legfrissebb trendekről.

2024-re pedig már magasra helyezték a lécet a szakértők. Az előrejelzések szerint kiemelkedő változásokkal számolnak, ami azt jelenti, hogy miként reagálnak a vállalatok az árrésekre, hogyan tartják az üzletet biztonságban, hogyan reagálnak a fogyasztói és kereskedelmi igényekre.

Csökken a papír ára. Most mi lesz?

2020 júniusa és 2023 januárja között a papírárak majdnem megkétszereződtek, aminek oka a készletek hiánya, az energiaárak és az emelkedő szállítási költségek. Ugyanakkor az e-kereskedelem jelentős növekedése – amit a pandémia eredményezett – hatalmas növekedést hozott a belföldi kiszállításokban. Ahogy a kereslet megugrott, úgy emelkedett a papír ára is.

Bár a gyártási papír ára idén stabilizálódott, a gyengébb kereslet és az energiaár csökkenése, vagyis a gyengélkedő gazdaság miatt a termelők vonakodnak a magas árak feladásától.

A szakértők szerint 2024-ben látható lesz, hogy a papír- és csomagológyártók kezdenek enyhíteni az árakon, bár a magas költségek, az ellátási lánc kihívásai és a gazdasági bizonytalanság arra enged következtetni, hogy a kedvező hatás csak az év második felében érezhető majd.

Az e-kereskedelem lendülete

Sok nagy márka megsínylette az e-kereskedelem fellendülését, ám gyorsan reagáltak a trendekre, és már részesei az online vásárlás élményének építésében. Robbanásszerű növekedés jellemezte az interneten zajló kereskedelmet, a kiszállítások hatalmas emelkedése új hullámot vert a csomagolóanyagok iránti kereslet irányába.

Az online kereskedelem a legfrissebb kimutatások szerint 0,3 százalékkal csökkent 26,7 százalékra, de az értékesítés számai még mindig lendületet mutatnak, és még mindig magasabbak, mint 2019 hasonló időszakában, amikor 18,1 százalékos volt. Ezek azt jelentik, hogy a piac dinamikája, a folyamatosan változó fogyasztói igények és a költési trendek alapján 2024 az agilist adhatja a papír- és csomagolószállítóknak.

A barna csomagolásnak annyi

Az e-kereskedelem növekedésének eredményeként a „barna dobozok” komoly szereplőkké váltak. A szakértők szerint most már látható, hogy a fogyasztók tudatosabbak a választásaik és azok környezetre gyakorolt hatásával kapcsolatban.

Ez – a költségmegtakarítás keresése mellett – arra ösztönzi a cégeket, hogy kisebb, könnyebb csomagolások felé mozduljanak el. Emellett egyre inkább táskák váltják fel a dobozokat.

Bár ezek a táskák műanyagból készülnek, gyakran újrahasznosíthatók, és rugalmasságuk, méretük, valamint súlyuk jelentősebb megtakarítást jelent a szállítási költségek terén, ami környezeti előnyökkel jár.

Ahogy a kiskereskedők költségcsökkentési lehetőségeket keresnek a szállítás optimalizálására törekedve, egyre népszerűbbé válnak a többször használható táskák is, mivel a visszaküldéseket is ezekkel tehetik meg.

Jobb helykihasználtság

Természetesen a táskák nem mindig képesek ugyanazt a feladatot elvégezni, mint a dobozok. Néha egy hagyományos kartondoboz marad a legjobb megoldás.

Azonban a jelenlegi piacon a vállalatok mindent megtesznek azért, hogy hatékonyságot találjanak és költségeket csökkentsenek. Ez magában foglalja a csomagolás hatékonyabb használati módjainak keresését is. Az Ikea ebben nagyszerű munkát végez – kihasználják a doboz minden centiméterét. Ez lehetővé teszi, hogy minden termékhez a lehető legkisebb dobozt használják.

Várhatóan több vállalat veszi majd az Ikea-stílusú megközelítést, új módokat keresve a doboz minden sarkának kihasználására, a rendelések csoportosítására és a csomagolás méretének csökkentésére. Ez hatással lesz a papírárakra és a gyártókra is.

Vezető termékek: élelmiszerek és gyógyszerek

Enni kell, és ehhez csomagolásra van szükség. Azok az idők elmúltak, amikor a hentestől napilapba csomagolva lehetett elvinni a húst.

Az életszínvonal változása innovációt hoz a szektorban: számos fogyasztó számára válságos időszak indult, de az élelmiszerek hosszabb ideig megőrzik a minőségüket a hatékony csomagolásoknak köszönhetően.

A másik szektor, ami ellenáll a gazdasági nehézségeknek, az az egészségügyi és a gyógyszerészeti ipar. Ezek általában kiállják a válságos időszakokat, mivel fontosak az emberek számára. Olyan fejlesztéseket tartalmaznak a csomagolások, amelyeket kifejezetten arra terveztek, hogy megfelelő tárolást biztosítsanak a gyógyszereknek.

Print&Packtech

- Hirdetés -