A McDonald’s vállalta, hogy értékeli és jelentést készít az újrahasznosítható csomagolásokra való áttérés lehetőségeiről és kockázatairól, beleértve az egyszer használatos megoldások és a környezetre gyakorolt hatások vizsgálatát is – írja a Packaging Europe.
A McDonald’s hangsúlyozta elkötelezettségét az újrahasználható csomagolások iránt, összhangban a játékokra és a hulladékcsökkentésre vonatkozó erőfeszítésével. A vállalat célja, hogy a fenntarthatóságot középpontba helyező koncepciót alkosson a 2024 elejére tervezett átfogó tanulmányával.
A gyorsétteremlánc megállapodott abban, hogy teljeskörű elemzést végez az újrafelhasználhatóság és a környezeti lehetőségek tekintetében a Breaking the Plastic Wave jelentésben javasolt változtatási opciókkal összefüggésben. Ebben az áll, hogy nyolc egymást kiegészítő beavatkozást kell végrehajtani ahhoz, hogy 2024-re 80 százalékkal csökkenjen a műanyagszennyezés; ez várhatóan potenciális intézkedéseket és célkereteket biztosít majd a gyorsétteremlánc számára, amelyeket felhasználhat az újrahasználható termékek bevezetése során.
A szakmai szervezetek szkeptikusak az ilyen irányú törekvésekkel szemben, ugyanis többek között a nem megfelelő újrahasználható termékek beáramlását okozhatják az európai piacon – ezért alaposabb hatásvizsgálatot követel az elképzelés.
Ennek ellenére a Burger King németországi kirendeltsége a RECUP betétdíjas visszaváltási rendszeren keresztül újrafelhasználható és újrahasznosítható polipropilén poharakat vezetett be italaihoz, turmixaihoz és fagylaltjaihoz. A várakozások szerint ez a megoldás csökkenti az egyszer használatos poharak hulladékát és megóvja az értékes erőforrásokat.
Némethi Botond, Print&Packtech magazin