A jövő trendjei a FESPA-n: ilyen volt az idei kiállítás

A FESPA a modern nyomtatáshoz, a signhoz, a csomagoláshoz és számos más, a reklámiparhoz kapcsolódó innovációkat mutat be. Az egyik legnagyobb hagyománnyal rendelkező szakmai rendezvény, így a legtöbb gyártó itt mutatja be a legfrissebb fejlesztéseit.

„A FESPA egy nagyszerű kiállítás, kitűnő alkalom a termékek népszerűsítésére” – így méltatta az expót az Agfa globális PR- és sajtó menedzsere, Mike Horsten. A március 19. és 22. között megrendezett eseményen, a FESPA honlapján lévő adatok szerint, több mint 12 ezren vettek részt a világ 120 országá­ból, és közel 500 cég állított ki.

„A FESPA kiváló alkalom a cégünk nemzetközi ismertségének növelésére” – mondta Rigte Gro­enbroek, az Onyx Graphics ügyvezetője. „A FESPA 2024 kiállításon a hangsúlyt a most megjelenő 24-es verziójú szoftverünk bemutatására helyeztük, amely hatékonyabb nyomtatást tesz lehetővé.”

A FESPA Global Print Expo mellett a European Sign Expo, a Personalisation Experience és a Sportswear Pro is megrendezésre került az amszterdami RAI centerben. Az egyidejűleg tartott események a látogatóknak lehetőséget adtak arra, hogy felfe­dezzék a piacot, növeljék üzleti tevékenységüket és bővítsék kínálatukat. „Nagyon élveztük a FESPA-n való részvételt” – mond­ta Laura Thompson, a Kit Builder digitálismarketing-szakértője. „Nemcsak egy új iparágat és ügyfeleket ismertettünk meg, hanem azt is láthattuk, hogy mi történik még az ágazatban. A társrendezvények mindegyike tele volt innovációval és kreativitással. Egy élmény volt részt venni rajtuk.”

A FESPA jó alkalom arra, hogy megfigyeljük, mik az aktuális trendek az iparban. Ezek közül az egyik legfontosabb továbbra is a fenntarthatóság. Ez egyfelől jelenti a gépek környezetbarát gyártását, a felhasználói oldalról pedig egy olyan optimalizációs folyamatot, amely végén a gép kisebb anyagköltség árán képes többet termelni. Ez leginkább az olyan digitális megoldásoknak köszönhető, amelyek lehe­tővé teszik a termelési folyamatok egyszerű áttekin­tését és irányítását.

Azt is észre lehet venni, ahogy évről évre egyre több potenciált biztosít az automatizáció, ami az ipari kapacitásokban gondolkodók számára jó hír. A tö­meggyártás mellett viszont az egyedi termékek sem maradtak el. A Roland például olyan új berendezése­ket mutatott be, amelyek kis- és középvállalkozások számára is lehetőséget adnak arra, hogy nyomtató­ikkal bármilyen terméket egyedivé varázsoljanak. A FESPA legjobb része mindig az, amikor izgalmas tech­nológiai újításokkal találkozik az ember. Az idei expo sem maradt enélkül, hiszen a DG Dimense egy új ajtót nyitott ki az ipar előtt újításával. Ez a technológia lehetővé teszi az egyedi dombornyomás készítését digitális nyomtatás­sal. Bármilyen méretben, a dombormintázat ismétlése nélkül. Így a szerkezet és a motívum tökéletesen illesz­kedhet egymáshoz, vagy lehet teljesen más. Minden csak a tervező kreativitásától függ.

Egy újabb sikeres eseményt zárt a FESPA. Michael Ryan, a FESPA vezetője például így értékelt: „Kreativitással és tanulni vágyással fűtött volt a hangulat idén. Több olyan kiállítóval és látogatóval is találkoztam, akik alig várták, hogy új megoldásokat és lehetőségeket fedezzenek fel. A látogatóink visszajelzései rendkívül pozitívak voltak, dicsérve a nemzetközi kiállítói közösségünk minőségét, amely a speciális nyomtatási és jelzési megoldásokat mutatja be. Igazán egyedülálló érzés ennyi hasonlóan gondolkodó vállalkozással találkozni, és összekötni a világ minden tájáról érkező embereket, akiknek ugyanaz a céljuk: az iparágunk növekedése és fejlődése.”

A következő év sem fog FESPA nélkül eltelni. A FESPA Global Print Expo és a European Sign Expo 2025. május 6. kedd és 9. péntek között tér vissza Berlinbe.

Feymann Zoltán

Az eredeti tartalom a Sign&Display magazinban jelent meg.

- Hirdetés -