Ilyen a jövő csomagolóipara

A FACHPACK a csomagolóipar irányadó eseménye. 2022-ben az ezen ágazatot befolyásoló tényezők köré szerveződött e szakmai rendezvény. Többek között előtérbe került a fenntarthatóság, amelyet nemcsak a törvények, hanem a fogyasztók is megkövetelnek, illetve a digitalizáció és az e-kereskedelem, a higiénia és az online vásárlás, valamint házhozszállítás. Ezek a témák nemcsak kihívást jelentenek a csomagoló­ipar szereplői számára, hanem komoly lehetőséget is teremtenek a fejlődésre. A FACHPACK eseményről Kaldenecker János, az EN’CO Bt. ügyvezetője számolt be a Print Meet konferencián.

„A 2022-es évben a koronavírus-járvány már nem befolyásolta lényegesen a rendezvényeket, így teljes értékű kiállításon vehettünk részt” – mond­ja Kaldenecker János. „Az esemény jelmondata lehetett volna, hogy „Papírt, ahol csak lehetsé­ges; műanyagot, ahol hasznos vagy szükséges!”. Ez alapján szerveződött a teljes rendezvény, ami a kiállítók összetételén is látszott. Ennek meg­felelően a kilenc csarnokból hozzávetőlegesen hármat töltöttek meg papíripari vállalatok, ami jelentős változás, de a jelenlegi trendek mentén zajlik – azaz mindent papírral próbálnak kivál­tani. Néhány példa az átalakult felhasználásra: papírzsugorba csomagolt vizespalackok, sörösre­keszek papírból.”

A FACHPACK szakvásáron jelenik meg a csoma­golóipar jövője. A programjában a fenntartható­ság, a fogyasztói igények változása, a körforgásos gazdaság, a digitalizáció és az e-kereskedelem szerepeltek. Az erős szakmai háttérnek köszön­hetően mintegy 32000 látogató – akiknek kö­rülbelül az egyharmada Németországon kívülről érkezett –, valamint 1154 kiállító vett részt.

A látogatói felmérés eredményei megerősítet­ték, hogy a szakmai látogatók több mint 90 szá­zaléka elégedett volt a csarnokokban bemutatott termékekkel és szolgáltatásokkal. A szakmai láto­gatók 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy részt vesz a beszerzési döntések meghozatalában – több mint a felük vezető pozícióban dolgozik. A résztvevők főként az élelmiszer-, gyógyszer-, kozmetikai-, vegyi-, elektronikai és autóiparból érkeztek, de a kiskereskedelmi, csomagolási és logisztikai szegmensek is jelen voltak.

„A papír felhasználása hihetetlen mértékben meghatározza a jövőnket. Példaként említhető a bevonatolt papír megoldás, amelyet csúszásgát­lóval láttak el. A FACHPACK kiállításon többek közt ennek a bemutatóját is láthattuk, ahol egy hidraulikus gép különböző mozgásokat vég­zett, ám a papír ennek ellenére sem csúszott el. Emellett számos újdonságot, innovációt láthat­tunk a szakvásáron. Ez egy olyan platform, ahol a vállalkozások rengeteg új ötletet meríthetnek a jövőre nézve” – összegzi Kaldenecker János.

Némethi Botond, Print&Packtech magazin

- Hirdetés -