A csomagolás világa folyamatosan a jövőbe tekint, új tervekkel és folyamatokkal haladva. Azonban vannak olyan aspektusai ennek az iparágnak, amelyek nem változnak olyan gyorsan, és minden fogyasztóorientált tervezésnél figyelembe kell venni – írja a TWO SIDES.
Ezek közül az egyik ilyen az „unboxing” jelenség, vagyis a kicsomagolás élménye. Ez már majdnem két évtizede jelent meg a YouTube-on, s egy online jelenséget takar, amely során valaki kicsomagol egy terméket. Egyszerű folyamatnak tűnik, ám részben ez forradalmasította a csomagolási ipart, a vállalatok jelentős beruházásokat eszközöltek a tervezésbe, hogy még vonzóbbá tegyék a kibontási folyamatot.
Bár az unboxing népszerűsége csökkent a 2015-ös csúcspont óta, a videók továbbra is népszerűek. Fiatal tartalomkészítők, mint Ryan Kaji és Vlad és Niki több mint 100 millió feliratkozóval rendelkeznek, valamint számos vállalattal kötött jövedelmező szerződéssel.
Most, az e-kereskedelem növekedésével az unboxing élmény ismét fontos szemponttá vált a vállalatok számára, akik nemcsak tervezési tehetségüket szeretnék bemutatni, hanem fenntarthatósági hitelességüket is.
A csomagolás belső oldalának nyomtatása egyre népszerűbb, ami megkettőzi a márkák számára rendelkezésre álló teret az unboxing élmény fokozására és a márkaértékek, valamint üzenetek megerősítésére.
A digitális nyomtatási technológia fejlődése lehetővé tette az utolsó pillanatban történő tervezési változtatásokat, amelyek gyorsabban és költséghatékonyabban kivitelezhetők.
Egy másik trend a csomagolóanyagokhoz hozzáadott hanghatás, ami növeli az unboxing élményt. Több márka is kísérletezik olyan anyagokkal, mint a glassine, ami egy 100 százalékban rostalapú anyag, a viaszos papírra hasonlít. A csomagolás kibontásakor a glassine ropogó, recsegő hangot kelt, ami egyes vásárlók szerint olyan, mint „amikor karácsonykor a csomagok között turkálnak.”
A fenntarthatóság fontos szemponttá vált a csomagolás tervezésében, sok ügyfél és influenszer értékeli a csomagolás fenntarthatósági hitelességét. Az európai fogyasztók 59 százaléka részesíti előnyben az online rendelt termékek papírcsomagolását, 55 százalékuk akár többet is hajlandó fizetni az olyan termékért, amit fenntartható anyagokból készült csomagolásban szállítanak, míg 41 százalék elkerülné a kereskedőt, ha az nem törekedne a nem újrahasznosítható csomagolás csökkentésére.
Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a fenntarthatóság az egyik fő tényező, amit a fogyasztók keresnek a csomagolásokban. A tanúsított papíralapú csomagolás használatával a márkák környezeti elkötelezettségüket demonstrálják ügyfeleik felé.
Print&Packtech