A Coca-Cola szerint a világ lehet hulladéktól mentes

A Coca-Cola a világ egyik legismertebb márkája. A vállalat fenntarthatósággal kapcsolatos intézkedései rávilágítanak arra, hogy merre is tart az iparág. Francisco Nogueira, a The Coca-Cola Company csomagolási innovációs menedzsere mutatta be a Packaging Conference 2023 rendezvényen a cég globális jövőképét. Szerintük a világ hulladékmentes lesz.

A szakember előadása elején leszögezte: „A Coca-Cola felismerte, hogy a világon eluralkodott a hulladékprobléma, mi pedig részesei szeretnénk lenni a megoldásának. Végső soron a zero waste és a nullára redukált nettó kibocsátás a vállalat célja. Ennek elérése bonyolult, de azon dolgozunk, hogy jobb világot teremtsünk. Kidolgoztuk a World Without Waste programunkat, amely három alappilléren nyugszik.”

Eltávolítás, csökkentés és újrafelhasználás

A Coca-Cola célja, hogy 2025-re a csomagolásainak 100 százaléka újrahasznosítható legyen. Ez azt jelenti, hogy 3 millió tonna nem megújuló forrásból származó műanyag felhasználását szüntetnék meg.

A tervek között szerepel továbbá, hogy 2030-ra 50 százalékban újrahasznosított anyagokat használjanak, és a mennyiségük 25 százalékát újrafelhasznált csomagolásban kínálják.

E célok elérése érdekében az egyes palackokban felhasznált műanyag mennyiségének csökkentésére, a felhasznált műanyag újrahasznosíthatóságának fokozására, az újrahasznosított és növényi alapú anyagok használatának növelésére, a csomagolást csökkentő megoldásokba való befektetésre és az innováció előmozdítására (például a papírpalackkal) összpontosítanak.

„Megalkotjuk a megfelelő stratégiákat és technológiákat, hogy a következő szintre léphessünk” – hangsúlyozta a szakember.

Eladni és visszagyűjteni

A visszaváltható csomagolás és infrastruktúrája áll e cél középpontjában. A Coca-Cola 2030-ra minden egyes eladott palack vagy doboz után egy palackot vagy dobozt kíván begyűjteni és újrahasznosítani.

Együtt könnyebb

A Coca-Cola célja, hogy összehozza beszállítóit és a szélesebb iparágat, hogy innovatív megoldásokat találjanak. Márkáikat fel kívánják használni a fogyasztók elérésére és a tudatosság növelésére. Más szervezetekkel együtt szeretnének működni a tengeri szemét és az újrahasznosítási megoldások kivitelezése érdekében.

Némethi Botond, Print&Packtech magazin

- Hirdetés -