A mindennapokban használt eszközeink jelentős része intelligens technológiát használ. Nem meglepő, hogy a legtöbb iparág csatlakozni kíván ehhez a trendhez. A csomagolóipar sem marad le, hiszen egy sor izgalmas technológiát rejt magában – olvasható a Packaging Labeling cikkében.
Az intelligens csomagolás túlmutat az egyszerű csomagolóanyagok használatán, a grafikák és vonalkódok hagyományos nyomtatott jellemzőin. Az intelligens csomagolás olyan rendszer, amely képes okos funkciókat ellátni (például észlelni, érzékelni, rögzíteni, nyomon követni, kommunikálni és tudományos logikát alkalmazni), hogy megkönnyítse a döntéshozatalt az eltarthatósági idő meghosszabbítása, a biztonság növelése, a minőség javítása, az információszolgáltatás és a lehetséges problémákra való figyelmeztetés érdekében.
A fogyasztói termékek szaporodásával és diverzifikálódásával a márkavezetőknek azzal a kihívással kell szembenézniük, hogy termékeiket a végfelhasználók számára kiemelkedővé tegyék. A végfelhasználók érzékeinek megragadása, inspirálása, oktatása és szórakoztatása a siker kulcsa a fogyasztói figyelemért folytatott folyamatos versenyben.
A gyártóknak ma már lehetőségük van arra, hogy okostelefonjaikon keresztül további termékinformációkat közöljenek a potenciális vásárlókkal, olyan technológiák segítségével, mint a csomagoláson és a reklámokban megjelenő 2D vonalkódok. A rendelkezésre álló technológia egy része képes arra is, hogy a fogyasztói viselkedésről és demográfiai adatokról elemzést küldjön vissza a gyártónak. Izgalmas, interaktív és szórakoztató.
Némethi Botond, Print&Packtech magazin