A vásárlási döntést befolyásolják a csomagolásokon lévő vizuális metaforák

A vizuális metaforák használata kiemelten fontos a csomagolás és a címkézés területén. Ezek hatásairól írt cikket a Packaging Labeling.

A brandépítésben kulcsfontossággal bírnak a vizuális hasonlatok, amelyek referenciapontot teremtenek két vagy több, látszólag összefüggéstelen téma között, ezzel növelve a márka ismertségét.

A fogyasztók a döntéseiket az érzékszerveikre támaszkodva hozzák meg, de a vizuális társítások, mint az ikonok, logók, szimbólumok, formák és színek felgyorsítják a reakció folyamatát. A csomagolási dizájnban a vizuális metaforák segítenek az ötletek kifejezésében, meghatározva a márka hangulatát, témáját, karakterét vagy személyiségét. Ezek az eszközök fontos szerepet játszanak abban, hogy gyorsan közvetítsenek üzeneteket egy olyan társadalomban, ahol a vizualitás fontosabbá vált a szóbeli kommunikációnál.

A vizuális metaforák segítik az ösztönös döntéshozatalt a túlterhelt, túlstimulált fogyasztók számára, erősítve a márkával való kapcsolatot.

Print&Packtech