Összezavaró üzenetek a csomagoláson: lépéseket kell tenni a fenntarthatóság érdekében

A fenntartható csomagolásokkal kapcsolatos állítások sokszor átláthatatlanok a fogyasztók számára. Az intelligens csomagolások segíthetnek a vásárlóknak a döntések meghozatalában – írja cikkében a Packaging Europe.

Sok fogyasztó elbizonytalanodik a különböző kezdeményezések és szabályozások miatt, amelyek a csomagolási területet érintik. Ez magában foglalja bizonyos csomagolási típusok, mint a műanyagok használatának elkerülését, valamint a használt csomagolás újrahasznosítását vagy újrafelhasználását. Az olyan üzenetek, mint az „üveg a legjobb”, „csodálatos alumínium”, „briliáns bio” vagy a „papír a tökéletes választás” mind összezavarja a fogyasztókat.

A cikk szerzője – Andrew Manly – szerint az intelligens csomagolás segítheti leginkább a fogyasztókat ezen kérdésben. A csomagolási és az általa kiszolgált iparágak előtt álló problémák enyhítésére különböző programok szükségesek, amelyek edukálják a vásárlókat. A fogyasztók sokszor bizonytalanok, hogy mit tehetnek a fenntarthatóság és környezetvédelem érdekében, és nem értik a csomagoláson elhelyezett szimbólumokat.

Az okos csomagolási funkciók, mint a QR kódok, segíthetnek az információhoz való hozzáférésben.

Emellett szükség van az összehangolt gondolkodásra és együttműködésre a csomagolási problémák megoldásában.

Print&Packtech