Előrejelzések szerint a következő években tovább növekedik a jelenleg is prosperáló hullámkartonipar. Az elemzők a folyamatok hátterében a gazdasági növekedést, az e-kereskedelem és az ételházhozszállítások térhódítását, az ipari technológiák fejlődését, valamint a vállalati és fogyasztói oldalon egyaránt erősödő fenntarthatósági szemléletet jelölik meg. Míg egyes szakértők 2,44, addig mások 5,9%-os összetett éves növekedési rátát jósolnak a hullámkartonnak, ami így globálisan több mint 30 milliárd dollár pluszt jelenthet 2027-ig.
A hullámkarton jelenleg is az egyik legnépszerű csomagolóanyag a zöldségek, gyümölcsök, készételek, palackozott folyadékok és édességek kereskedelmében, nemzetközi felmérések szerint pedig további növekedés és bővülés várható az iparban. A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az IMARC Group1 2021-ben 193,8 milliárd amerikai dollárra becsülte a hullámkartondobozok globális piacát, 2027-ig pedig szakértőik 31,2 milliárdos növekedést jósolnak, ami 2,44%-os összetett éves növekedési rátát jelent. Egy hasonló, az MRFR2 kutatócég által készített előrejelzés 5,9%-os rátát jövendöl a hullámkartoncsomagolások piacán, ami így globális szinten 2030-ig a 348,9 milliárd dollárt is elérheti.
A várható gyarapodás hátterében az elemzők több okot is megneveztek: a gyártási technológiák folyamatos fejlődése, a gazdasági növekedés, a fellendülő e-kereskedelem, az egyre népszerűbb házhozszállítások, a fogyasztók és a vállalatok fenntarthatósági törekvései, valamint az államok zöld programjai is mind jelentős szerepet játszanak.
Nem elhanyagolható tényezők a kutatási és fejlesztési innovációk sem, hiszen a korszerű gyártási konstrukcióknak és nyomdai technikáknak köszönhetően egyre minőségibb és dekoratívabb hullámkarton csomagolások jelennek meg a piacon, mely széleskörű választási lehetőséget biztosít a cégek és a fogyasztók számára. Mára a vállalatok szinte minden esetben termékeikhez és igényeikhez igazodó környezetbarát csomagolást tudnak alkalmazni, ami hatalmas előnyt jelent mind a raktározásban és szállítmányozásban, mind az eladáshelyi értékesítésben. A konstans fejlődés pedig újabb területek kiaknázására kínál lehetőségeket: az élelmiszerek, az italok, a testápolás, a gyógyszeripar és az egészségügy területén az utóbbi években megfigyelhető fellendüléssel egyidőben növekszik a hullámkarton piaca is.
A pandémia, valamint az ezzel járó kijárási korlátozások – például az éttermi helyi fogyasztások ideiglenes betiltása – és az otthoni munkarend elterjedése ugyancsak erőteljesen hozzájárulnak a hullámkartonipar előrehaladásához. Az egyébként is felfelé ívelő e-kereskedelem 2020 óta folyamatosan erősödik, a rengeteg házhozszállításnál pedig kulcsszerepet játszanak a teherbíró hullámkartondobozok. Ugyanilyen népszerű lett az ételházhozszállítás is, amelyhez a környezetvédelemre törekvő éttermek előszeretettel alkalmaznak ökológiailag lebomló csomagolóanyagokat, mint például a hullámkartont.
Továbbá a fogyasztói társadalom fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásai is lépésekre késztetik a vállalatokat és a szolgáltatókat működésük minden területén. Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója az alábbiakat mondta el ennek kapcsán:
„A vásárlók egyre kevésbé emelnek le olyan terméket a polcokról, melyeket nem környezetkímélő csomagolásban árulnak. A vevői igényekkel párhuzamosan azonban az állami döntéshozók magatartása is pozitív irányba változik: a környezetre káros csomagolóanyagok korlátozása és kiszorítása mellett különböző támogatásokat és programokat indítanak, melyek a hullámkartonhoz hasonló fenntartható csomagolások piacának növekedését szolgálják.”