Az automatizálás lehet a tejtermékipar nagy dobása

A Packaging Technology Today cikkében összefoglalta, hogyan hat az automatizálás a tejtermékiparra.

A sajtipar egyik leginnovatívabb fejlesztése az automatizált csomagolás. A robotizált koncepciók folyamatosan növekedő tendenciát mutatnak az iparágban, és előreláthatólag mind a keresleti, mind a kínálati oldalon emelkedéssel lehet számolni.

A legtöbb csomagolóipari ágazathoz hasonlóan a sajt- és tejtermékgyártó üzemek is imázsproblémákkal küzdenek. A csomagolás „piszkos munkaként” való megítélése megnehezíti az álláshelyek betöltését.  Így sok munkakör automatizálásra kerül, és az emberi erőforrásokat átirányítják olyan munkakörökbe, mint például a műszaki műveletek és a felügyeleti szerepek.

Az automatizált csomagolási technológia az elmúlt néhány évben gyorsan fejlődött olyan új innovációkkal, amelyek különösen vonzóak a sajtpiac számára. A robotgyártók és integrátorok teljesen rozsdamentes acélból készült, élelmiszeripari alkalmazásokhoz higiénikus termékeket fejlesztettek ki. Ezekkel a robotikai innovációkkal az olyan aggodalmak, mint a lecsorgatott festék vagy más szennyeződés sajtba jutása már nem jelent veszélyt.

A csomagolóautomatizálás a sor végi folyamatok esetében is jobbá vált, a tejipari gyártók az integrált sor végi megoldások felé mozdulnak el, így növelik a hatékonyságot a létesítményeikben.  A termékek csomagolása minden szempontból automatizálható, beleértve a termékellenőrzést, a tokformázást, a csomagolást, a lezárást, a címkézést, a raklapozást és a raklapcsomagolást.

Az olyan hirtelen változások, mint a recessziók, gyakran hagynak űrt a piacon, és a nagyobb vállalatoknak kreatívnak kell lenniük. Erre a veszélyre válaszul az ellátási lánc elején álló vállalatok közül sokan az automatizálás felé fordulhatnak. A gépek folyamatosan egyre jobb minőségben állnak rendelkezésre a sajtkészítés minden szakaszában, és értékes lehetőségként szolgálnak a növekedéshez bármilyen gazdasági körülmények között.

A csomagolás automatizálásának széles skálája áll ma rendelkezésre a piacon. A termékek típusainak, méreteinek, formáinak és sebességének ismerete és megértése, amelyekkel az adott gyártósoron csomagolni kívánnak a tejtermékek előállítói, valamint ennek ismertetése a leendő robotintegrációs vállalatokkal segít abban, hogy megfelelő és költséghatékony megoldást kapjanak.

Némethi Botond, Print&Packtech magazin