Ha sörözni támad kedvünk, lágerek, porterek, stoutok, pilsnerek, IPA-k és még sok más sörkülönlegesség közül választhatunk – írja a packagingtechtoday.com. Mindegyiknek megvan a maga jellegzetes íze, illata, színe és karaktere. Az Egyesült Államokban több mint 10 000 kézműves sörfőzde működik, és mindnek megvan a maga története.
A csomagolás fontos szerepet játszik a márka identitásának kialakításában, a versenytársaktól való megkülönböztetésben, és abban, hogy a fogyasztók szívében helyet kapjon. A legújabb fogyasztói ismeretek, terméktrendek és csomagolási innovációk megértése elengedhetetlen a kézműves sörök tökéletes csomagolásának kialakításához. Íme néhány a sörcsomagolás-tervezést 2023-ban befolyásoló legfontosabb trendek közül.
Mértékletesség
Az egészségesebb életmód felé való elmozdulás és az alkohollal kapcsolatos változó hozzáállás miatt az alkoholmentes/alacsony alkoholtartalmú sörök tartós trendnek számítanak.
Az alkoholmentes sör íze és kinézete iránt is változtak az elvárások
A csomagolásnak meg kell őriznie a márka vizuális értékelemeit, és úgy kell kinéznie, mint a hagyományos sörnek. Amellett, hogy meg kell felelnie az élvezetes sörözéssel kapcsolatos elvárásoknak, egyértelműen kommunikálnia kell a termék előnyeit és tulajdonságait. A minőségi összetevők, a sörfőzési módszerek és az ízjegyek hangsúlyozása megnyugtathatja a fogyasztókat, hogy ezek a termékek ugyanolyan kielégítőek, mint alkoholtartalmú társaik.
Árpolarizáció
Az infláció tudatosabb vásárlásra készteti a fogyasztókat. Sokan a sört megfizethető luxusnak tartják, és továbbra is fogyasztják. A polarizáció – amely a prémiumozást és a takarékoskodást foglalja magába – a kategória alapjává válik. A gazdasági bizonytalanság miatt a prémiumozás valószínűleg lassulni fog, és egyre fontosabbá válik az értékteremtés.
Ami a csomagolást illeti: kisebb méretű dobozok és palackok jelennek meg a piacon, amelyek alacsonyabb árat tesznek lehetővé. Azonban a nagyobb kiszerelések jobb egységárat biztosíthatnak. A csomagolás méretén túl a design, amely a minőséget kommunikálja, és pozitív felhasználói élményt ígér, megnyugtathatja a fogyasztókat, hogy a márka megéri az árát.
Ízesítőinnováció
A mai fogyasztók kalandvágyók az evésben és ivásban. Az egzotikus összetevők, a váratlan ízek és az érdekes ízkombinációk száma az alkoholtartalmú italok körében ugrásszerűen megnőtt.
A szórakoztató grafikával ellátott csomagtervezés jól illeszkedik az élvezetesebb és érdekesebb élmények iránti igényhez. Ide tartozik az élénk színek, a játékos elemek és a retró utalások használata, amelyek idén különösen divatosak.
Fenntarthatóság
A márkák a környezet iránti elkötelezettségüket a felelős összetevő-beszerzéssel, a hatékony gyártási módszerekkel és a környezetbarát csomagolásokkal mutathatják ki. A dobozos sörre részben fenntarthatósági okokból egyre nagyobb a kereslet, mint a palackozottra. Az alumíniumnak magas az újrahasznosíthatósági aránya, és könnyebb, mint az üveg. A kézműves sörök mozgalma megszüntette azt a felfogást, hogy az üveges kivitel tartozik a felső kategóriába, így a dobozok még vonzóbbá váltak a márkák számára. Ezenkívül olyan innovációk is megjelentek, mint a hatos csomagok gyűrűi, amelyek biológiailag lebomlóak, és a fogyasztás után újrahasznosítják őket, valamint a papírpalackok és a kartondobozok.
Némethi Botond, Print&Packtech magazin
[…] másik oldalon az áll, hogy a fogyasztók sokkal magasabb elvárásokat támasztanak a fenntarthatósággal […]