Hogyan teljesedhetnek ki a márkák a csomagolástervezés és –gyártás segítségével? A választ a drupa nemzetközi szakvásáron kaphatják meg az érdeklődők a touchpoint packaging program keretében a 3. csarnokban, itt a csomagolás jövőjével kapcsolatos témák kerülnek a fókuszba.
Ipari szereplők, kereskedelmi és egyetemi képviselők, tervezők, anyagszállítók és nyomdák – mind találkozhatnak a touchpoint packaging szekción a drupa 2024-en. Ez az a hely, ahol a csomagolás jövőjét megvitathatják, közös projekteket mutathatnak be, és mindenekelőtt a márkatulajdonosok betekintést nyerhetnek a csomagolásnyomtatás lehetőségeibe, valamint a legmodernebb technológiákba. A „Ready to redefine packaging?” mottónak megfelelően a touchpoint packaging értékes információkkal szolgál, különös tekintettel a fogyasztói igényekre, a technológiai fejlesztésekre, a jogi keretfeltételekre és különösen a csomagolásban rejlő teljes marketingpotenciálra. A látogatók megoldásokat és inspirációkat keresnek élelmiszer-, nem élelmiszer-, gyógyszer- és kozmetikai márkáik számára. A csomagolóipar mint növekedő piac kulcsszerepet játszik a nyomdaipar számára, és az innováció motorjának is tekinthető.
A Messe Düsseldorf és a European Brand and Packaging Design Association (EPDA) ismét összefogott, hogy koncepcionális és operatív támogatást nyújtsanak. Az EPDA platformot teremt a tervezőirodák, a csomagolóipar és a márkatulajdonosok közötti párbeszéd lebonyolításához.
A csomagolási szakértők a teljes értéklánc mentén, az anyagbeszerzéstől a gyártásig, a munkafolyamatokig és a befejezésig partnerek és aktív résztvevői a drupa kezdeményezésnek.
A 4evergreen, Actega, Adobe, Esko, Heidelberg, Henkel, HP, Huber Group, Hybrid Software Group, Koenig & Bauer, Landa, Leonhard Kurz, Linked2Brands, manroland Goss, Mayr-Melnhof, Mondi, Saueressig, STI, X-Rite és Zecher vállalatokkal összesen 20 iparági vezető vesz részt. A kezdeményezés izgalmas projekteket és innovációkat is tartalmaz, amelyek a csomagolásról szólnak.
FENNTARTHATÓSÁG ÉS DIGITALIZÁCIÓ
Melyek a legfontosabb szempontok a fenntartható csomagolási koncepciók tervezésekor, és hogyan válik a mesterséges intelligencia az innováció motorjává a csomagolások gyártásában és tervezésében? A touchpoint packaging elsősorban a fenntarthatóság és a digitalizáció megatrendjeire összpontosít. Az olyan globális szereplők, mint a Heineken, a Ritter Sport és a Lego által a csomagolás területén felmerülő legfontosabb kihívásokkal kapcsolatban tett megállapítások alapján a touchpoint packaging öt területet felölelő inspirációs központként került kialakításra: a körforgásos gazdaságra és a fenntarthatóságra összpontosít, és emellett a legmodernebb technológiákat vizsgálja, a globális hatékonyság és a helyi relevancia egyensúlyának megteremtésére kínál ötleteket, a legfontosabb fogyasztói trendeket mutatja be, emellett pedig az új fenntarthatósági követelményekkel kapcsolatos információkkal szolgál.
KUTATÁS ÉS FEJLESZTÉS
Az együttműködések a múltban gyakran vezettek kreatív és fenntartható csomagolási megoldásokhoz, ezért a touchpoint packaging idén is értékes együttműködési projekteket támogat. A NABA tervezőiskola és ipari partnerei, a mondi, a Landa és a Koenig & Bauer például közösen mutatják be munkájuk eredményeit. A projekt legjobb termék- és csomagolási megoldásait gyártják le és mutatják be a vásáron. A látogatók emellett megtekinthetik az EPDA Future Packaging Award győztes projektjeit is.
SZÉLES KÖRŰ SZAKÉRTELEM
A drupa vásár ideje alatt a program napi előadásokat, panelbeszélgetéseket tartalmaz, amelyek egyik csúcspontja a Mintel előadása lesz. A piackutató vállalat világszerte elemzi a fogyasztói trendeket, a termékbevezetéseket és az új csomagolásokat, így széles körű tudással és szakértelemmel látja el ügyfeleit, hogy azok a versenytársaik előtt járjanak. A drupa 2024-en a mesterséges intelligencia mint a csomagolóipar innovációjának motorja kerül a középpontba. Benjamin Punchard, a Mintel Global Packaging Insights igazgatója az olyan AI-technológiákról fog beszélni, mint a gépi tanulás és az automatizálás, amelyek optimalizálják a termelést és az ellátási láncokat, miközben lehetővé teszik a fenntartható és fogyasztóorientált csomagolástervezést is. Az olyan úttörők, mint a Nestlé és a Coca-Cola már most is használják a mesterséges intelligenciát a minőségbiztosítás és a marketing fellendítésére. Karel Golta, az INDEED INNOVATION vezérigazgatója „innovációs lázadóként” jelenik meg a drupán. Előadásában kiemeli a körforgásos gazdaság fontosságát a fenntartható globális ökoszisztéma előmozdítása érdekében.
A szakember felszólítja a vállalatokat, hogy gondolják újra az innovációikat, és tegyenek merész lépéseket a Föld jövőjének javítása érdekében. Karel Golta szerint a design ereje kulcsszerepet játszik ebben a folyamatban.
Dr. Stefan Köhler, az STI Group körforgásos innovációért felelős vezetője és Sonja Bähr, a TILISCO csomagolási elemzője a touchpoint packaging keretében együtt mutatják be a fenntartható csomagolás központi szempontjait az európai csomagolási rendeletnek való megfeleléssel párhuzamban. A hangsúly a jogszabályi megfelelésen és a fenntarthatóság előmozdításán lesz a csomagolóiparban.
Stefan Hilß, a Linked2Brands vezérigazgatója és Güneri Tugcu, az Amazon vezető partnermenedzsere egy inspiráló beszélgetés során rávilágítanak arra, hogy a nyomtatott csomagolás – a fogyasztók számára klasszikus kapcsolódási pont – hogyan válhat egyedülálló platformmá, amely az átalakító erő segítségével a fogyasztókat rendkívül egyénre szabott márkaélményekbe integrálja.
INNOVÁCIÓS SÉTA
A közvetlenül a touchpoint packaginghoz kapcsolódó rendezvények sora mellett a teljes drupa területét bejárhatják az érdeklődők egy tematikus séta keretében, amelynek témája a jövőképes, intelligens és okos csomagolási megoldások lesz. Az Innovation Walk során a látogatók mindenekelőtt inspirációt nyerhetnek, emellett felfedezhetik a témával kapcsolatos fontos kapcsolódási pontokat, projekteket és kapcsolatépítési lehetőségeket.
#Némethi Botond,
Print&Packtech/drupa