Az offline marketing sikerességéhez a nyomtatás a kulcs

Az e-mail postaládánk általában tele van különböző ajánlatokkal, amelyek összességében nagy zajt generálnak. Az offline marketing lehetőséget kínál arra, hogy megkerüljük a spamek hegyét, és megragadjuk a közönség figyelmét – írja a Printing for Less.

Az e-könyvek és a táblagépek elvileg a nyomtatott kiadványok helyébe lépnek, de a kiadással foglalkozó iparág továbbra is körülbelül négyszer annyi pénzt termel a fizikai könyvek eladásából, mint a digitálisból. Lehet, hogy a digitális eszközök kényelmesek, de az emberek továbbra is értékelik a kézzelfogható, valós élményeket.

„Mindig is vágykeltők és szükségesek lesznek a nyomtatott küldemények” – mondja Kristi Eby, a Printing for Less ügyfélkapcsolati igazgatója. „Véleményem szerint van valami különleges abban, amikor valami olyan fizikai tárgyat tartunk a kezünkben, amelyet digitálisan nem lehet megismételni.”

A digitális és a hagyományos nyomtatás együttes használata

A nyomtatott marketing az elkötelezettség és az interaktivitás tekintetében messze felülmúlja a digitálisat, miközben lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy termékmintákat, például illatteszteket mellékeljenek. A digitális azonban egyértelműen előnyben van az elérés, az analitika és az olyan multimédiás elemek szempontjából, mint a hang és a videó felhasználásának lehetősége.

Ez azt jelenti, hogy a marketingszakemberek egyre inkább megpróbálják mindkét világ legjobb tulajdonságait kihasználni, s az online és offline alternatívákat kombinálva hatékonyabb kampányokat létrehozni. Ez nem két külön világ: a Printing Industries of America például megállapította, hogy az online keresések 67 százalékát az offline üzenetek vezérlik.

A nyomtatott és a digitális anyagokat különböző módon lehet együtt használni. Azok a reklámszakemberek, akik rendelkeznek az ügyfél otthoni és elektronikus levelezési címével, egyszerre használhatják a fizikai és a digitális csatornákat. A különböző médiumokat koherens kampányüzenetekkel lehet összhangba hozni.

A nyomtatott és digitális anyagok kombinálásának egy másik módja, ha egy levélpapírral irányítják az ügyfelet a kampány digitális eleméhez. Ennek legegyszerűbb módja a QR-kódok használata, amelyeket a felhasználó az okostelefonjával beolvashat, és így a nyomtatott médiából egy digitális pontra, például egy YouTube-videóra vagy egy termékoldalra juthat.

Offline marketing az értékek kifejezésére

Ha kampányüzenetekről van szó, még több lehetőség áll rendelkezésre. Ambre Zachmann, a Printing for Less e-kereskedelmi marketingszakértője azonban olyan kampányok trendjére lett figyelmes, amelyek olyan témákra összpontosítanak, mint a fenntarthatóság, az egyszemélyes támogatás és a helyi adományok. „Személy szerint a leghatékonyabb kampányok, amelyeket láttam, olyan üzeneteket tartalmaznak, amelyek középpontjában egy céltudatos ügy vagy értelmes kezdeményezés áll” – mondja Ambre Zachmann.

Némethi Botond, Print&Packtech magazin

- Hirdetés -