A FACHPACK a csomagolóipar irányadó eseménye. 2022-ben az ezen ágazatot befolyásoló tényezők köré szerveződött e szakmai rendezvény. Többek között előtérbe került a fenntarthatóság, amelyet nemcsak a törvények, hanem a fogyasztók is megkövetelnek, illetve a digitalizáció és az e-kereskedelem, a higiénia és az online vásárlás, valamint házhozszállítás. Ezek a témák nemcsak kihívást jelentenek a csomagolóipar szereplői számára, hanem komoly lehetőséget is teremtenek a fejlődésre. A FACHPACK eseményről Kaldenecker János, az EN’CO Bt. ügyvezetője számolt be a Print Meet konferencián.
„A 2022-es évben a koronavírus-járvány már nem befolyásolta lényegesen a rendezvényeket, így teljes értékű kiállításon vehettünk részt” – mondja Kaldenecker János. „Az esemény jelmondata lehetett volna, hogy „Papírt, ahol csak lehetséges; műanyagot, ahol hasznos vagy szükséges!”. Ez alapján szerveződött a teljes rendezvény, ami a kiállítók összetételén is látszott. Ennek megfelelően a kilenc csarnokból hozzávetőlegesen hármat töltöttek meg papíripari vállalatok, ami jelentős változás, de a jelenlegi trendek mentén zajlik – azaz mindent papírral próbálnak kiváltani. Néhány példa az átalakult felhasználásra: papírzsugorba csomagolt vizespalackok, sörösrekeszek papírból.”
A FACHPACK szakvásáron jelenik meg a csomagolóipar jövője. A programjában a fenntarthatóság, a fogyasztói igények változása, a körforgásos gazdaság, a digitalizáció és az e-kereskedelem szerepeltek. Az erős szakmai háttérnek köszönhetően mintegy 32000 látogató – akiknek körülbelül az egyharmada Németországon kívülről érkezett –, valamint 1154 kiállító vett részt.
A látogatói felmérés eredményei megerősítették, hogy a szakmai látogatók több mint 90 százaléka elégedett volt a csarnokokban bemutatott termékekkel és szolgáltatásokkal. A szakmai látogatók 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy részt vesz a beszerzési döntések meghozatalában – több mint a felük vezető pozícióban dolgozik. A résztvevők főként az élelmiszer-, gyógyszer-, kozmetikai-, vegyi-, elektronikai és autóiparból érkeztek, de a kiskereskedelmi, csomagolási és logisztikai szegmensek is jelen voltak.
„A papír felhasználása hihetetlen mértékben meghatározza a jövőnket. Példaként említhető a bevonatolt papír megoldás, amelyet csúszásgátlóval láttak el. A FACHPACK kiállításon többek közt ennek a bemutatóját is láthattuk, ahol egy hidraulikus gép különböző mozgásokat végzett, ám a papír ennek ellenére sem csúszott el. Emellett számos újdonságot, innovációt láthattunk a szakvásáron. Ez egy olyan platform, ahol a vállalkozások rengeteg új ötletet meríthetnek a jövőre nézve” – összegzi Kaldenecker János.
Némethi Botond, Print&Packtech magazin