A kanadai startup arculata nem vékony filmrétegre nyomtatva, majd a doboz külsejére tekerve jelenik meg a termékek csomagolásán, hanem közvetlenül a hajlított felületre nyomtatják, ezáltal egy szinte száz százalékban újrahasznosítható doboz jött létre. Kérdés, hogy a fogyasztók kifizetik-e a költséges előállítás miatt kissé borsos árú terméket. A SnackPow szerint igen.
Robin Charest értékesítési vezető a Packworldnek nyilatkozva megerősítette: ma már nincs olyan élelmiszercsomagolással foglalkozó cég, amelyik ne látna fantáziát a fenntarthatóság hangsúlyozásában, ami legalább olyan fontos szempont lett, mint a termék megkülönböztetése. A SnackPow üdítősdobozra hasonlító csomagolása ráadásul nem csak a lendületes „grab-and-go” életérzést tükrözi, hanem a kényelmet is: gond nélkül elfér autók, kerékpárok vagy hátizsákok pohártartó rekeszében.
A hulladékcsökkentési szempontok miatt szóba sem jöhetett, hogy a dobozra műanyag zsugorfóliát vagy papírt tekerjenek, így a lehető legjobb megoldásnak a digitális nyomtatás bizonyult, hiszen ezzel közvetlenül a végtelenszer újrahasznosítható alumíniumra lehetett felvinni a márka arculatát. A csomagolást a Solucan készítette: a SnackPow csak elküldte a látványtervet pdf-ben, és a vállalat nem sokkal később szállította a kívánt mennyiségű nyomtatott dobozt.
A töltés már kevésbé egyszerű – ehhez saját fejlesztésű, üzleti titokként kezelt berendezést használnak. A belső nyomást nitrogéngázzal növelik, így a doboz – az alsó és felső élekre illesztett kemény alumíniumgyűrűk közreműködésével – megfelelő tartást kap a töltéshez és a tároláshoz.
A SnackPow bravúros csomagolási ötletei nem tették olcsóbbá a terméket, de ha mindezen felül finom is, a vevők talán nem sajnálnak majd leszurkolni érte 19,99-38,99 kanadai dollárt (kb. 5.650-11.050 forintot), amennyiért egy 6×140 grammos kiszerelés jár – a 13 íz valamelyikéből. Charest hangsúlyozta: egyelőre otthon és az USA-ban terjeszkednek, de később a világ többi részére is elvinnék az innovatív márkát.
Gábor János, Okosipar.hu