A csomagoló- és címkézőipar azáltal vált jelentős tényezővé, hogy meghatározó szerepet játszik a többi ágazat fejlődésében. Számos változás történt ebben a szektorban az ipari szegmens megjelenése és kialakulása óta, illetve számos ipari ágazat függ tőle, mivel fontos a termékek vizuális megjelenése – írja cikkében a Packaging Labelling. Az iparági elemzők ugrásszerű növekedést várnak ettől az ágazattól. Ám érzékelhető néhány olyan tényező, amelyek hatással lesznek a növekedési adatokra; az egyik legfontosabb ilyen a CRM. A CRM jelentős értéket képvisel minden ipari vertikumban. Ha a szervezetek egy olyan ágazathoz tartoznak, mint a csomagolás és címkézés, amely egy hiánypótló ágazat, és a verseny is egyre intenzívebb, akkor meg kell érteni annak fontosságát, hogy az ügyfélkapcsolati menedzsmentet a helyén kell kezelni.
Az ügyfelek mindig azt várják, hogy a nekik szállított termékek és szolgáltatások jó minőségűek legyenek, s a fő tényező, amely megerősíti a vásárló vállalat iránti elköteleződését, az az értéknövekedés, amelyet a vállalatok attól remélnek, hogy bevonják őket az ügyfélkezelési folyamatokba. A piacon számos CRM-eszköz áll rendelkezésre, amelyek nagyon hatékonyak és a szervezet igényeihez igazíthatók.
Az a fajta intenzív verseny, amely a vállalatok között egyre erősödik, valamint a cégek beszállítói és kereskedői hálózata bevonásának módja jelzi, hogy mennyire versenyképessé vált az iparág. A cégeknek nemcsak az ügyfelekkel van szükségük egy erős kapcsolatkezelési módszerre, hanem a szállítókkal, beszállítókkal és a cég elosztói hálózatával is, mivel ezek nagyon fontosak lesznek a termelési folyamat értéknövelésében.
Amikor az üzleti fejlesztések olyan sok aspektusára kell összpontosítania a vállalatnak, az egyik kulcsfontosságú szempont, amelyben a vállalatok semmilyen fejlesztést nem zárhatnak ki, a CRM-folyamat, ahol nyomon követhetik növekedési tervüknek minden egyes szegmensét. Ha a CRM-folyamat nem stabil és hatékony, akkor a vállalatoknak a piaci ajánlatok terén bizonyos korlátozásokkal kell szembenézniük.
Az olyan iparágakban, mint a csomagolás és címkézés, ahol a verseny intenzív és még mindig a növekedés fázisában van, a hatékony CRM-eljárás már a kezdeti szakasztól kiindulva jelentős változást hozhat a szervezeti növekedésben.
Némethi Botond, Sign&Display magazin