Ezek a nyomdaipar aranybányái: ilyen irányokba érdemes lehet beruházni

Carl Doty, a Keypoint Intelligence kutatócég csapatvezetője, a „New Beginnings and Future Opportunities in Digital Print” című értekezésében a nyomtatási iparág jövőbeli növekedési lehetőségeit és az új kezdeteket vizsgálja a WhatTheyThink oldalán. Doty, aki több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a technológiai átalakulások kutatásában és bevezetésében különböző iparágakban, a szakember hangsúlyozza, hogy minden ágazat szembesül az elkerülhetetlen változásokkal. Két választási lehetőségünk van – vagy áldozatául esünk ezeknek a változásoknak, vagy előnyünkre fordítjuk őket, amint új jövőképet alakítunk ki magunk számára.

A Keypoint Intelligence folyamatos kutatása szerint az irodai nyomtatás soha nem fog visszatérni a járvány előtti szintekre. Ennek ellenére Carl Doty úgy véli, hogy a nyomtatásnak vannak olyan területei, amelyek virágozni fognak az egyre inkább digitálisabbá váló világunkban. Kiemel három olyan területet, ahol azonnali növekedés várható a digitális nyomtatásban az irodai nyomtatáson kívül, ráadásként pedig egy negyedik óriási potenciállal kecsegtető ágazatot is megemlít:

Nagy formátumú nyomtatás. A gazdaság fellendülésével nő a nagy formátumú alkalmazások iránti igény, mint például bannerek, falfestmények, hirdetőtáblák és padlógrafikák.

Közvetlen ruházatra történő nyomtatás (DTG). A fogyasztói attitűd és az e-kereskedelem által lehetővé tett közvetlenül nyomtatott ruházati márkák robbanása hajtja előre a DTG növekedését.

Közvetlen formára nyomtatás (DTS). Az új üzleti modellek megjelenésével, amelyeket a DTC márkákban látunk, a magas színvonalú termék- és csomagolásgrafikák válnak normává.

3D nyomtatás. Ez az ágazat tartogatja talán a legnagyobb potenciális növekedést. A 3D nyomtatási piac finanszírozása 2021-ben már meghaladta az összes korábbi évet.

Carl Doty úgy látja, hogy a technológiai változások üteme olyan erős mozgásokat fog okozni, mint amilyet például a dot-com boom jelentett több mint 20 éve. A nyomdaipar sem maradhat ki e változásokból, és a szakember szerint a „business as usual” nem jelent nyerő stratégiát a jövőre nézve.

Print&Packtech