Elindult a harmadik Startup Plastic Surgery akcelerátor program

Két sikeres év után harmadszor is elindult a Startup Plastic Surgery inkubációs program, Magyarország első olyan startupoknak szóló kez­deményezése, amely a műanyaghasználat újra­gondolását célzó startupoknak kínál segítséget. A Klímainnovációs Közösség által indított négy­hónapos program iparág fókuszú szakmai támo­gatással, üzleti coachinggal és networking ese­ményekkel támogatja a kiválasztott startupokat, és formál piacképes vállalkozásokat a kezdeti fá­zisú ötletekből. A program szervezői  azok jelentkezését várták, akik a műanyag-he­lyettesítő termékek, műanyag-előállítás és újra­hasznosítás, új technológiai megoldások vagy a műanyag termékekkel kapcsolatos fogyasztói szokások területét érintő innovatív ötleteikkel kívánják megújítani az iparágat. A négy hónapos időszakot követően a csapatok egy záró pitch versenyen adhatnak számot fejlődésükről, a leg­jobbak pedig közvetlen gyorsított befektetési le­hetőséggel gazdagodhatnak a Hiventures együtt­működés jóvoltából.

HOVÁ TART A MŰANYAGIPAR?

A műanyag kulcsfontosságú szerepet játszik a mindennapokban, azonban a fenntartható jövő érdekében nélkülözhetetlen olyan innovatív megoldásokat felmutatni, amelyek a műanyag előnyeit megőrizve jelentősen csökkentik az ipar­ág károsanyag-kibocsátását és környezeti hatá­sait. Egy 2020-as elemzés szerint a legnagyobb műanyagigényű ágazatok a csomagolóanyagok ipara, valamint az építőipar: a két terület az ös­szes műanyagfelhasználás több mint 60 száza­lékáért felel. A Startup Plastic Surgery elmúlt két szériája során számos olyan sikeres ötlet is bemutatkozott, amelyek a jelenleg műanya­gigényes iparágak kihívásaira adhatnak választ, és hosszú távon hozzájárulhatnak a klímasem­legességi célok megvalósításához.

NEM MINDENNAPI MEGOLDÁSOK A HÉTKÖZNAPOK KIHÍVÁSAIRA

Az első Startup Plastic Surgery egyik legeredmé­nyesebb csapata a Vilhemp, akik teljes mérték­ben megújuló erőforrásból származó, valamint újrahasznosítható anyag felhasználásával szállíta­nak a vendéglátóiparnak műanyagot helyettesítő evőeszközöket és szívószálakat. A környezetba­rát termékek elnyerték a program fődíját, azóta pedig az egyik legnagyobb élelmiszerlánc boltja­iban, a főváros népszerű éttermeiben és hotele­iben is elérhetők termékeik. A 2021-es verseny fődíjának egyik nyertese volt a Moseanic csapata, akik tengeri műanyagdarabokból és természetes összetevőkből állítanak elő egy karakteres meg­jelenésű anyagkeveréket, amely ígéretes újdon­ságot jelent az építőipar és a belsőépítészet szá­mára. A startup különleges termékeit a Milánói Design Hétre és a Bécsi Design Hétre is beválo­gatták, valamint számos nemzetközi megkeresést is kaptak elsősorban a gasztronómia területéről. A tavalyi verseny különdíjasa, a Skoonex csapa­ta szintén izgalmas újdonsággal nyerte el a zsű­ri tetszését: újrahasznosítható anyagösszetételű fogkefét álmodtak meg, amely alumínium vázból és egy cserélhető fejből áll. A verseny főtámoga­tója, a Rossmann különdíjának köszönhetően a termékek fejlesztése folyamatos, a tervek szerint év végére pedig a vásárlók is találkozhatnak a fog­kefékkel a drogériák polcain.

További információ: https://startup-plastic.hu/