Címkézési kihívások: akár már egyetlen címke is gyártható

A címkézéssel foglalkozó vállalatok számos kihívással néznek szembe – írja blogján a Wise. A gyártók és a csomagolások tervezői egyre inkább környezetbarát anyagokat és újrahasznosítható megoldásokat keresnek, valamint fejlesztenek a címkézési technológiákban. Ezek jelentős befolyással bírnak a címkegyártásban, de nem szabad elmenni az egyedi termékek jelölése mellett sem, hiszen egyre több olyan készítmény kapható, amihez különleges csomagolást állítanak elő, így a címkézés is speciális lesz.

A Wise már régóta gyárt prémium és ipari címkéket, de a HP 6K digitális nyomtatóval új távlatok nyíltak, hiszen akár egyetlen darab címkét is képes előállítani. Ez a fejlesztés még inkább a személyre szabottság felé, illetve a mikromárkák térnyerése irányába mutat, így minden tekintetben kiélezettebb piaci verseny alakulhat ki a nagyobb brandekkel – beleértve a címkék kifinomultságát is.

Mikrovállalkozások lehetőségei

A kisebb sörfőzdék egyre népszerűbbek, hiszen a nagyüzemi gyártással ellentétben gyorsan változó, szezonális termékeket is képesek előállítani. Ezek a kisüzemek egyedülálló, magas minőségű kézműves söröket készítenek, s mindegyik széria kis tételben kerül a piacra. Az alacsony példányszám miatt viszont ki kell tűnnie a boltok polcain, így óriási szerepet kap a kreatív, figyelemfelkeltő prémium címke is. A nagy sörfőzdékkel ellentétben a változatosság hordozza magában a piaci sikert. A minőségi címkék kis sorozatban való gyártása gyakran digitális címkenyomtatót igényel.

A piac másik igénye: a prototípusok letesztelése, amit digitális címkenyomtatóval lehet megvalósítani. A kézműves sörfőzdék rendszeresen próbálkoznak új sörfajtákkal, és ezeket mikro tételben folyamatosan tesztelik. Ez mikro tételű címkemennyiséget is jelent. Az ilyen rendkívül kis sorozattal gyártott címkék ugyanazzal az alapanyaggal, grafikával és tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a későbbi, gyártási sorozat termékei.

Kiváló példa, hogy egy kézműves sörfőzde 50 különböző csomagolással hozott létre egy terméket, és ezeket egy-egy főiskola vagy egyetem logójával és promóciójával látta el, ezzel népszerűsítve magát a helyi piacon. Ebben az esetben elengedhetetlen volt digitális címkenyomtató használata.

Tartós címke a jó címke

A kereskedelmi forgalomba hozott termékeket csomagolni, a boltok polcaira tenni és értékesíteni kell. De emellett azonosítani, raktározni és szállítani is szükséges ezeket. Különböző környezeti hatásoknak kell ellenállniuk például: extrém hőmérséklet, nedvesség, páratartalom és sok esetben vegyszereknek is. Emiatt kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a címke tartós legyen.

Sign&Display magazin