A grandiózus tervek sokszor alacsony költségvetéssel találkoznak. Számos újonnan induló vállalkozás nehézségekbe ütközik a megfelelő kapcsolati háló kialakításakor, s az izgalmas és jövőbe mutató megoldásaiknak a piacon való meghonosításakor. E célcsoport számára a Drupa egy speciális platformot hozott létre: Drupa Next Age (DNA) néven. A fiatal tehetségek, az induló vállalkozások és a régóta működő vállalatok egyenlő feltételek mellett teremthetnek kapcsolatot, megtalálhatják a potenciális partnereiket, és megoszthatják egymással innovatív ötleteiket. Vannak olyan résztvevők, akik számára ez a lehetőség az első alkalom, hogy bemutatkozhassanak a nemzetközi szakmai közönség előtt.
„A mai digitális korban van egy olyan dolog, amit a technológia nem tud helyettesíteni: a személyes kommunikáció” – magyarázza Frank Tueckmantel, aki Deborah Cornnal együtt felelős a DNA program kialakításáért. „A face-to-face interakció sokkal hangsúlyosabb, hiszen egy tweet, poszt vagy Messenger-üzenet sem helyettesítheti a fizikális emberi kapcsolatot. A valós jelenlét a láthatóságot és a bizalmat építi. Emellett a személyes interakció elősegíti az elköteleződést. Éppen ezért megtisztelő a feladat, és rendkívül izgatott vagyok, hogy együtt dolgozhatok a Drupával a 2024-es DNA programon. Remélhetőleg sok-sok szakemberrel léphetünk kapcsolatba, akik részt vesznek az iparág legnagyobb találkozóján.”
Egyszerűvé alakított részvétel
A részvétel minél kevesebb akadályba ütközzön! Ezt vallják az esemény szervezői, és a Drupa DNA programja az átlátható standkoncepció elképzelésével megvalósítja ezt. A színpadon tartott előadások, panelbeszélgetések és interjúk kiegészítik a kiállítótér lehetőségeit, s ideális fórumot biztosítanak, hogy új üzleti modellekkel, termékmegoldásokkal és technológiákkal nyerjék el a potenciális partnerek bizalmát. A DNA központi témái többek között a következők lesznek: additív gyártás, mesterséges intelligencia, üzleti intelligencia, új anyagok, prediktív karbantartás, nyomtatott elektronika, távoli szolgáltatások és folyamattervezés.
„A Drupa DNA programja az új vállalatok, új ötletek és új perspektívák platformja, amelyek formálják és meghatározzák a nyomtatás jövőjét” – hangsúlyozza Deborah Corn. „Az összeállított programunkat úgy terveztük, hogy globális színpadot biztosítsunk az interakcióknak, amelyek a technológiára, az eszközökre és az emberekre összpontosítanak, hiszen ezek mozgatják az iparágat, és egyedülálló üzleti lehetőségeket kínálnak. Mindenkit arra biztatok, hogy a Drupa alatt térjen be a 7.0 csarnokba, és szerezzen új tapasztalatokat!”
Némethi Botond, Print&Packtech magazin