A HP közismerten elöl jár a digitális nyomtatás fejlesztésében. Erről írtak oldalukon részletesen.
A kereskedelmi nyomtatás és kiadás globális szektorai változnak a keresleti minták jelentős átalakulása miatt. A hagyományos nagy volumenű nyomtatások iránti igény csökkenése jellemezte a kereskedelmi nyomtatási iparágat, és hasonlóan a nyomtatott kiadványok, például újságok, magazinok, könyvek és katalógusok is csökkenő tendenciát mutatnak, kivéve a könyvnyomtatást, amely növekedésnek indult.
A Covid miatti lezárások és a beszállítási láncok zavarai csökkentették a fizikai nyomtatási igényt a hagyományos formáikban, ami a digitális termékek iránti növekvő igényhez vezetett. Számos piaci szegmensben a digitális nyomtatás sikeresen megragadta a nagy volumenű piacokat. A kiadás terén az ügyfelek kisebb nyomtatási sorozatokra és fenntartható nyomdai gyakorlatokra helyezik a hangsúlyt. A direct mail gyártás erőteljes visszatérést mutat a többcsatornás marketing erőfeszítések fontos elemeként. A kereskedelmi nyomtatási szolgáltatók web-to-print megoldásokat kínálnak, és új üzleti modelleket fedeznek fel. A nyomtatási automatizáció és digitalizáció felgyorsulása várható 2024-ben. Az HP innovációi a kereskedelmi nyomtatás jövőjét mutatják.
Print&Packtech