A közösségi oldalainkon posztolt bejegyzéseinktől kezdve az online bevásárlási szokásainkig a vállalatok többet tudnak rólunk, mint valaha. És mivel életünk egyre nagyobb részét online éljük, exponenciálisan bővülnek a lehetőségek, hogy olyan „dolgokat” kínáljanak nekünk, amelyeket szeretünk – írja a Packaging Technology Today hasábjain Christopher Morgan, a Filtrona Tapes globális értékesítési igazgatója.
A marketingüzenetek személyre szabása és az e-kereskedelem egyszerűsége fogyasztási boomhoz vezetett. Látjuk, akarjuk, és ha kattintunk, meg is vesszük. Ez a marketingesek álma, de – a véges természeti erőforrások miatt – a környezetünk számára ez inkább rémálom lehet.
A csomagolás a legtöbb fogyasztó számára egyfajta kiindulási pont. Segít támogatni a vásárlási döntések meghozatalát a kiskereskedelmi üzletekben, költséghatékony szállítási rendszereket hoz létre a márkatulajdonosok számára, minimalizálja a termékromlást és az élelmiszerpazarlást az értéklánc egészében, és elősegíti a fogyasztók kényelmi igényét.
A fenntartható csomagolás a csomagolóanyag-gyártók felelősségévé vált, és központi szerepet játszik a fogyasztói csomagolt termékeket gyártó vállalatok és a kiskereskedők üzleti modelljében. A piac, a fogyasztók és a szabályozó hatóságok egyértelmű irányt mutatnak, és a fenntarthatóság elkerülése jelentős kereskedelmi hiba.
A fenntarthatóbb szállítás iránti igény a hulladék minimalizálására, a zöld anyagok népszerűsítésére és a kényelmes visszanyerési rendszerek megvalósítására irányuló új erőfeszítéseket is ösztönzi. A vezető kiskereskedők ezekre az elvárásokra a problémamentes és újrahasznosítható anyagok biztosításával válaszolnak, kihasználva az új lehetőséget, hogy esztétikailag kellemes, hozzáférhető csomagolási jellemzőkkel örvendeztessék meg a vásárlót.
Némethi Botond, Print&Packtech magazin